Πέμπτη, Μαρτίου 27, 2014

Παρουσίαση του κόκκινου Κανάκη

Το βιβλίο "Στα ίχνη του κόκκινου Κανάκη" θα παρουσιαστεί το Σάββατο 5 Απριλίου 2014, στις 8μμ στο "Στέκι νεολαίας" του Δήμου Αμπελοκήπων-Μενεμένης. Η εκδήλωση διοργανώνεται από τον εκδότη του βιβλίου το ΚΙΑΘ-Κέντρο Ιστορίας Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσουν η Χαρά Ανδρεΐδου, Dr. Αρχαιολογίας-συγγραφέας και ο Αλέξανδρος Υδάτης, συγγραφέας.

Αποσπάσματα από ένα διήγημα του συγγραφέα  από το βιβλίο του "Ίχνη όζας", εκδ. Ζήτρος, Θεσσαλονίκη, 2013 θα διαβάσουν οι κυρίες Βάσω Μπούρη, Σοφία Παπαθανασίου, Ολυμπία Σταύρου.

Ο Χρήστος Κανάκης υπήρξε μια πολυσήμαντη προσωπικότητα που έδρασε στο συνδικαλιστικό και αυτοδιοικητικό τοπίο της Θεσσαλονίκης από το 1927 μέχρι το 1964 που σκοτώθηκε σε τροχαίο. Η καθαρά πολιτική του δράση στους τόπους εξορίας του (κυρίως Άη Στράτης από το 1935 και μέχρι λίγο πριν σκοτωθεί αφού για στελέχη τέτοιου βεληνεκούς η ελεύθερη-παράνομη ζωή εναλλάσσονταν με τη φυλακή και την εξορία) και η εμπλοκή του με την "Παλιά Κεντρική Επιτροπή" του ΚΚΕ τον καθιστά και κεντρικό πρόσωπο της πολιτικής του ΚΚΕ.

Υπήρξε κοινοτάρχης των Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης εκλεγμένος το 1934, ενώ εκλέχτηκε και δήμαρχος το 1957 χωρίς να του επιτραπεί να αναλάβει καθήκοντα ως εξόριστος.

Είμαι υπερήφανος που το τελείωσα αυτό το βιβλίο επειδή οι πληροφορίες για τον Κανάκη, κυριολεκτικά, μαζεύτηκαν από το πουθενά. Είμαι συγκινημένος που τα παιδιά του ΚΙΑΘ αγκάλιασαν αυτήν την προσπάθεια και έδωσαν σάρκα χάρτινη στα ψαξίματα και στις εμμονές μου.

Θέλω αυτό το βιβλίο να διαβαστεί. Θα μου πείτε και ποιος συγγραφέας δεν το θέλει για το βιβλίο του; Έτσι είναι, όμως αυτό το πράγμα, δεν το έχω γράψει για κανένα άλλο βιβλίο μου. Αυτό θέλω να διαβαστεί. Από όλους. Και από όσους ασχολούνται με την πολιτική ακόμη περισσότερο!

Δεν υπάρχουν σχόλια: